LEVERANDØRINFORMASJON

Navn: Wellis Hungary Plc: Wellis Hungary Plc.

Hovedkontor 1118 Budapest, Budaörsi út 31/C.

Postadresse: 2371 Dabas, Mánteleki út hrsz. 0417.

Kundeservice: se 1.7

Telefon: +36 29 564 380 +36 29 564 380

E-postadresse: [email protected]

Selskapets registreringsnummer: Cg. 01-10-048882

Navn på den registrerende domstolen: Firmaregistreringsdomstolen i Budapest – Hovedstadens regionale domstol

MVA-nummer: 25584864-2-43

GYLDIGHET, GENERELL INFORMASJON

1.1 Disse vilkårene dekker alle e-handelstjenester som www.woocommerce-1050609-4778763.cloudwaysapps.com (heretter: nettstedet) tilbyr gjennom sin nettbutikk (heretter: Wellis nettbutikk). Videre dekker disse vilkårene alle kommersielle transaksjoner som opprettes elektronisk mellom partene som er angitt i disse vilkårene.

1.2. Kunden anerkjenner og aksepterer bestemmelsene i Vilkårene ved å bruke Wellis nettbutikk.

1.3. Kjøp i Wellis Nettbutikk er tillatt gjennom bestillinger som sendes elektronisk, i samsvar med Vilkårene. Tjenestene i Wellis Nettbutikk er ikke knyttet til registrering (og påfølgende innlogging); hvem som helst har rett til å legge inn en bestilling i henhold til Vilkårene.

1.4. Bestillingen kan endres eller kanselleres fritt og uten konsekvenser inntil 14 dager etter at ordrebekreftelsen er sendt på e-post. Se mer informasjon og vilkår om kansellering eller endring av bestillinger i punkt 5.
Bestillingen kan kun endres ved å sende en e-post til adressen som er angitt i punkt 1.5.

1.5. Kundeservice: Wellis Hungary Plc.

Kundeservicested: 2371 Dabas, Mánteleki út hrsz. 0417.
Personlig kundemottak er ikke tilgjengelig på kundeservicekontorets lokasjon. Kunden kan kun kontakte kundeservice via e-post eller telefon.

Administrasjonen er tilgjengelig på ungarsk, engelsk, fransk eller tysk.

Kundeservicetelefon:

Kundeservice åpningstider:

Arbeidsdager

Mandag – torsdag: fra 8.00 til 12.00 og fra 13.00 til 16.30

BESTILLING OG KONTRAKTER FOR BESTILLINGER SOM LEGGES INN PÅ NETT

2.1. Ved å legge inn en elektronisk bestilling på nettstedet, anerkjenner og godtar kunden vilkårene og personvernerklæringen som er publisert på nettstedet, og samtykker til behandling av data som er angitt i personvernerklæringen. Hvis kunden ikke aksepterer vilkårene, eller ikke samtykker til behandling av data, er kunden forpliktet til å forlate og slutte å bruke Wellis nettbutikk.

2.2. Leverandøren kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader eller leveringsforsinkelser som følge av feilaktige eller unøyaktige opplysninger fra kunden. Leverandøren kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader som oppstår som følge av at kunden glemmer passordet eller at det blir tilgjengelig for en uautorisert person, uansett årsak som ikke kan tilskrives leverandøren. Kunden skal varsle kundeservice om enhver endring av data i aktive bestillinger ved å sende en e-post til e-postadressen som er angitt i 1.5. Leverandøren er ikke ansvarlig for noen form for skade eller forsinkelse som følge av kundens endring av de registrerte dataene.

2.3. Bestillinger kan legges inn elektronisk av både privatpersoner og bedrifter.

2.4. De viktigste funksjonene, egenskapene og bruksanvisningen for produktet finnes på produktinformasjonssiden for det aktuelle produktet. Hvis produktet har gunstigere og mer fordelaktige egenskaper enn det som fremgår av informasjonen på nettsiden eller i bruksanvisningen, anses dette å være Leverandørens kontraktsmessige oppfyllelse.

Hvis kunden har behov for mer informasjon om kvaliteten, de grunnleggende egenskapene, bruken og brukervennligheten til et produkt på nettstedet, kan kunden kontakte kundesupportsenteret på en av kontaktene som er oppført i punkt 1.5.

2.5. Kjøpesummen er alltid det beløpet som er angitt ved siden av det valgte produktet, som – hvis det ikke er merket separat – allerede inkluderer moms. Kjøpesummen for produkter inkluderer ikke leveringskostnader. Beløpet som skal betales vises i britiske pund (GBP) for britiske kunder). Leverandøren forbeholder seg retten til å endre pris og data for produkter og andre bestillingsvilkår, forutsatt at endringen gjøres gjeldende samtidig med at produktene legges ut på nettstedet. Endringen påvirker ikke kjøpsprisen på allerede bestilte produkter.

2.6. Hvis det, til tross for all forsiktighet og aktsomhet fra Tilbyderens side, legges ut en feilaktig pris på Nettstedets grensesnitt, er Tilbyderen ikke forpliktet til å selge produktet/tjenesten til den feilaktige prisen, men kan tilby Kunden den korrekte oppfyllelsen til den riktige prisen, og Kunden kan da holde tilbake sin kjøpsintensjon.

En mangelfull pris er særlig, men ikke begrenset til:

en åpenbart feilaktig, urealistisk pris som avviker vesentlig fra den allment aksepterte prisen for det aktuelle produktet/tjenesten;
en pris på «0» GBP eller «1» GBP på grunn av en systemfeil;
annen påfallende pris som viser et misforhold mellom verdi og pris.

Leverandøren fraskriver seg ethvert ansvar for feil i datainnlegging eller falske/feilaktige prisangivelser.

2.7. Tilbyderen vil kun akseptere bestillingen via nettstedet hvis kunden fyller ut alle feltene som kreves for bestillingen fullstendig. (Hvis kunden fyller ut et felt feil eller ufullstendig, sender nettstedet en feilmelding fra leverandøren). Kunden kan legge det/de valgte produktet/produktene i handlekurven ved å bruke knappen «Legg i handlekurven» på siden. For å se og endre innholdet i handlekurven, kan Kunden klikke på Handlekurv-ikonet på høyre side av Nettsiden, og deretter klikke på Endre-knappen for å angi ønsket antall produkter. Hvis kunden har fullført innholdet i handlekurven, kan han/hun legge inn bestillingen ved å klikke på «Kjøp» under den kumulative kjøpesummen. Deretter må kunden oppgi opplysningene sine, velge mellom ulike leveringsalternativer, velge hvordan det totale beløpet for bestillingen skal gjøres opp og legge til en kommentar til bestillingen. Etter å ha valgt en av betalingsmåtene kan kunden klikke på «Fortsett»-knappen for å sjekke bestillingsinformasjonen før bestillingen sendes inn. Deretter må kunden bekrefte at han/hun har lest, forstått og akseptert de generelle vilkårene og personvernerklæringen ved å krysse av i en avmerkingsboks. For å sende inn bestillingen, for å sende tilbudet, må Kunden klikke på «Bekreft». Ved å klikke på «Bekreft»-knappen legges bestillingen inn, noe som medfører en betalingsforpliktelse for Kunden.

2.8. Kontrakten som inngås mellom partene ved kjøp av produktet – på engelsk – er en skriftlig kontrakt, Tjenesteleverandøren registrerer den og holder den tilgjengelig i en periode på 5 år etter at den ble opprettet.

2.9. Tilbyderen underkaster seg ikke bestemmelsene i noen etiske retningslinjer.

BINDENDE TILBUD, ORDREBEKREFTELSE

3.1. Ved å klikke på «Bekreft»-knappen gir Kunden et bindende og betalbart tilbud om kjøp av produktet/produktene i handlekurven, og ved å krysse av i avmerkingsboksen, aksepterer og godtar Kunden disse Vilkårene. Når Kundens tilbud og bestilling når nærmeste Wellis Exclusive Partner basert på Kundens leveringsadresse, vil det resultere i et bindende tilbud på vegne av Kunden.

3.2. Kundens innsending av bestillingen resulterer ikke i inngåelse av en kontrakt mellom Wellis Exclusive Partner og Kunden. Wellis Exclusive Partners mottak av en elektronisk bestilling levert av kunden skal bekreftes av Wellis Exclusive Partner uten forsinkelse, ved hjelp av en automatisk bekreftelse via e-post eller telefon innen 48 timer, som inneholder kundens data som er registrert under kjøpet (f.eks. fakturerings- og leveringsinformasjon), bestillings-ID, listen over bestilte varer, deres antall, prisen på produktet, leveringsmetode og planlagt leveringsdato, fraktkostnader og det totale beløpet som skal betales. Denne bekreftelsen via e-post eller telefon informerer kun kunden om at bestillingen er mottatt av Wellis» eksklusive partner. Kunden er forpliktet til å gjennomgå innholdet i bekreftelses-e-posten, vedlegget eller lenkene som finnes der, for å kontrollere riktigheten av dataene og parametrene de har oppgitt. Eventuelle problemer, ekstra leverings- og andre kostnader eller forsinkelser som kan skyldes feil eller utilstrekkelig detaljert informasjon, bæres av kunden. Bekreftelsen av mottak av bestillingen som angitt i dette avsnittet betyr ikke at Kundens tilbud er akseptert.

3.3. En kontrakt kan først anses som inngått når Wellis Exclusive Partner erklærer at bestillingen er akseptert, noe som bekreftes av en separat e-post sendt til kunden.

3.4. Kunden skal unntas fra det bindende tilbudet hvis de ikke mottar en bekreftelses-e-post fra Wellis Exclusive Partner om den innsendte bestillingen innen 48 timer.

3.5. Hvis kunden allerede har sendt bestillingen til Wellis Exclusive Partner og oppdager en feil i informasjonen i bekreftelses-e-posten, må de varsle Wellis Exclusive Partner uten forsinkelse, men innen 24 timer ved å sende en e-post til e-postadressen som er angitt i punkt 1.5.

LEVERINGSBETINGELSER OG BETALINGSVILKÅR

4.1. Wellis Exclusive Partner leverer det bestilte produktet som er bestilt og forespurt for hjemlevering ved hjelp av et hjemleveringsfirma mot et gebyr. Hvis det er flere bestillinger fra en kunde, kan de ikke slås sammen til én leveranse.

4.2. Estimert leveringsdato er alltid inkludert i ordrebekreftelsen, avhengig av tidspunktet for mottak av bestillingen, og er gjenstand for unik avtale.

4.3. Betalingsbetingelser vil bli definert av Wellis Exclusive Partner via e-post eller telefon.

4.4. Leveringsbetingelser vil bli definert av Wellis Exclusive Partner via e-post eller telefon.

ANGRERETT FOR EN KUNDE SOM KVALIFISERER SOM FORBRUKER

5.1. Hvis kunden anses å være en forbruker, har forbrukeren rett til angrerett for produkter som er kjøpt og bestilt gjennom Wellis nettbutikk i samsvar med gjeldende vilkår og betingelser

En forbruker er en fysisk person («Forbruker») som handler utenfor sitt yrke, selvstendig næringsdrivende eller forretningsvirksomhet.

En kunde som er forbruker har rett til, i tilfelle en produktkjøpskontrakt, å trekke seg fra kontrakten uten begrunnelse innen fjorten (14) dager fra mottaksdatoen av en annen tredjepart enn transportøren som er utpekt av kunden.

Kunden som anses å være forbruker, har rett til å utøve angreretten i perioden mellom avtaleinngåelsen og datoen for mottak av produktet.

Forbrukeren har ikke rett til angrerett

– for et ikke-prefabrikkert produkt som er produsert etter instruks eller uttrykkelig anmodning fra forbrukeren, eller for et produkt som tydelig er tilpasset forbrukeren.

– for et produkt som selges i forseglet emballasje som av helse- og hygieniske årsaker ikke kan returneres etter levering dersom emballasjen har blitt åpnet.

PROSESSEN MED Å UTØVE ANGRERETTEN

6.1. Hvis forbrukeren ønsker å bruke angreretten, må de sende en klar skriftlig erklæring om sin intensjon om angrerett til kundeservicen til Wellis Exclusive Partner i form av et brev sendt per post eller elektronisk, i samsvar med punkt 1.5 i disse vilkårene. For dette formålet kan forbrukeren bruke angrerettserklæringen som er tilgjengelig i disse vilkårene i vedlegg 1. Forbrukeren skal utøve angreretten ved å sende angrerettserklæringen til Wellis Exclusive Partner innen 14 dager etter kjøpet – en periode før utløpet av fristen som er nevnt ovenfor.

6.2. Forbrukeren har bevisbyrden for å bevise at de har utøvd angreretten i samsvar med bestemmelsene i punkt 6. eller med de relevante lovbestemmelsene.

6.3. Ved både postlevering og elektronisk post bekrefter Service Wellis Exclusive Partner via e-post mottakelsen av forbrukerens angrerettserklæring.

6.4. En angrerett skal anses å være gyldig i tide hvis forbrukeren sender en erklæring om dette innen 14 kalenderdager (opptil 14 kalenderdager) til Wellis Exclusive Partner.

6.5. Ved sending av uttalelsen per post er det datoen for posttidspunktet, i tilfelle e-post, må datoen for sending tas i betraktning på vegne av Wellis Exclusive Partner ved beregning av fristen. Kunden som anses å være en forbruker, må sende sin angrerett som anbefalt brev per post for å gyldig bevise avsendelsesdatoen.

6.6. Kunden som anses å være forbruker, er forpliktet til å returnere de bestilte produktene umiddelbart, men senest innen 14 (fjorten) dager fra datoen for melding om angrerett til Wellis Exclusive Partner til adressen nedenfor:

Postadresse for returlevering:

Wellis Exclusive Partners adresse, hvor kunden kjøpte produktet.

Retur kan gjøres via postordreservice, per post eller med transportfirma. Ved retur av produktet med transportselskap, må returdatoen kommuniseres til kundeservice innen 2 virkedager før levering. Returer må gjøres innen 14 kalenderdager etter at angreretten er utfylt.

6.7. Fristen skal anses å være overholdt hvis forbrukeren sender produktet (med post eller bud bestilt av dem eller av et budfirma) før utløpet av 14-dagersfristen.

6.8. Kostnaden for å returnere produktet til Wellis Exclusive Partners adresse skal bæres av kunden, med mindre Wellis Exclusive Partner har forpliktet seg til å bære disse kostnadene. På forespørsel fra forbrukeren tar Wellis Exclusive Partner seg av å organisere returen, men kostnadene for aktiviteter organisert av Wellis Exclusive Partner belastes forbrukeren, Wellis Exclusive Partner bærer i dette tilfellet ikke kostnadene for retur i stedet for forbrukeren, de gir bare hjelp til forbrukeren til å håndtere organiseringen av retur. Forbrukeren må varsle Wellis Exclusive Partners kundeservice om denne forespørselen på forhånd ved å sende en e-post til e-postadressen som er angitt i punkt 1.5.

6.9. Wellis Exclusive Partner kan ikke motta den returnerte pakken hvis den er hentet ved levering. Det påløper ingen ekstra kostnader for forbrukeren, bortsett fra kostnaden for retur av produktet i forbindelse med angreretten.

6.10. Hvis forbrukeren trekker seg fra kontrakten, skal Wellis Exclusive Partner umiddelbart, men senest innen 14 dager etter mottak av erklæringen om tilbaketrekking, refundere all godtgjørelse fra forbrukeren, inkludert fraktkostnaden (betalt for levering), bortsett fra de ekstra kostnadene som gjelder forbrukerens valg av å velge en alternativ leveringsmetode i stedet for den billigste som tilbys av Wellis Exclusive Partner. Wellis Exclusive Partner har rett til å holde tilbake refusjonen så lenge de har mottatt produktet tilbake, og Wellis Exclusive Partner påtar seg ikke noe ansvar for tap av pakker/leveringsfeil.

6.11. Refusjoner betales ved bruk av samme betalingsmetode som den opprinnelige transaksjonen, med mindre kunden uttrykkelig har samtykket til bruk av en annen betalingsmetode; en slik refusjonstransaksjon kan ikke føre til ekstra kostnader for kunden.

6.12. Hvis kunden som er en forbruker trekker seg fra kjøpet av produktet ved en ensidig erklæring, men bruker produktet som er berørt av tilbaketrekningen på en måte som overskrider den nødvendige bruken, slik at det ikke lenger er mulig å fastslå dets art, egenskaper eller drift, er kunden ansvarlig for avskrivningen av produktet. Wellis Exclusive Partner har rett til å kreve beløpet som er proporsjonalt med denne avskrivningen under tilbakebetalingen av kjøpesummen for produktet som er berørt av angreretten, dvs. de kan trekke dette beløpet fra den refunderbare kjøpesummen ved kompensasjon. Verdifallsbeløpet beregnes på grunnlag av produktet som er berørt av angreretten: dets art, dets verdi (kjøpesum) og graden av slitasje som følge av bruken nevnt ovenfor.

6.13. Hvis forbrukeren utøver sin angrerett etter at utførelsen av en tjenestekontrakt er påbegynt, skal de være forpliktet til å refundere Wellis Exclusive Partners rimelige kostnader.

GARANTI

7.1. Obligatorisk garanti

7.1.1. Wellis Exclusive Partner har garanti for visse varige forbruksvarer, noe som innebærer at de i garantiperioden skal være fritatt fra garantiforpliktelsen hvis de beviser at årsaken til feilen oppstod etter leveringen.

7.1.2. Garantiperioden (garantitiden) begynner å løpe fra datoen for den faktiske leveringen, dvs. levering av produktet til kunden, eller hvis utplasseringen er gjort av Wellis» eksklusive partner eller dennes agent, er det utplasseringsdagen.

Feilen dekkes ikke av garantien hvis årsaken har oppstått etter at produktet er levert til kunden, for eksempel hvis feilen skyldes

feilaktig utplassering (med mindre utplasseringen er utført av Wellis Exclusive Partner eller dennes agent, eller hvis den feilaktige utplasseringen skyldes en feil i brukerveiledningen)
feil bruk, manglende overholdelse av instruksjonene i brukerveiledningen,
feil lagring, feil håndtering, hærverk, ulykke, elementær skade
elementær skade, naturkatastrofe.

I tilfelle en feil som dekkes av garantien, skal kunden

etter eget skjønn kreve reparasjon eller utskifting, med mindre det valgte garantikravet er umulig å oppfylle, eller det vil føre til en uforholdsmessig merkostnad for Wellis Exclusive Partner sammenlignet med oppfyllelsen av det andre garantikravet, med tanke på verdien av produktet i feilfri tilstand, omfanget av kontraktsbruddet og skade av interesse forårsaket for kunden ved å oppfylle garantikravet.
Hvis Wellis Exclusive Partner ikke påtar seg reparasjon eller utskifting innen rimelig tid for å oppfylle denne forpliktelsen, kan de ikke oppfylle forbrukerens interesser, eller hvis kundens interesse i reparasjon eller utskifting har opphørt, kan kunden etter eget skjønn be om en proporsjonal reduksjon av kjøpesummen, kan reparere feilen selv eller av noen andre på Wellis Exclusive Partners bekostning eller kan kansellere kontrakten.

Det er ikke anledning til å heve på grunn av en ubetydelig feil.

Hvis kunden validerer en erstatningsforespørsel innen tre virkedager etter kjøpet (ibruktakelse) på grunn av produktets mangel, er Wellis Exclusive Partner forpliktet til å erstatte produktet, forutsatt at feilen forhindrer den tiltenkte bruken.

Reparasjonen eller utskiftningen – med hensyn til produktets egenskaper og kundens tiltenkte formål – må gjøres innen en rimelig frist, for å skåne kundens interesser. Wellis» eksklusive partner skal bestrebe seg på å utføre reparasjoner eller utskiftninger innen maksimalt femten dager.

Under reparasjon kan kun nye deler installeres i produktet.

Den perioden av reparasjonstiden hvor kunden ikke kan bruke produktet, dekkes ikke av garantiperioden. Garantiperioden gjenopptas ved utskifting (reparasjon) av produktet eller det utskiftede (reparerte) produktet (del av produktet), og som en konsekvens av defekten som oppstår som følge av reparasjonen.

7.1.3. Kostnader knyttet til oppfyllelse av garantien belastes Wellis Exclusive Partner.

7.1.4. Wellis Exclusive Partner skal bare fritas fra sitt garantiansvar hvis det bevises at årsaken til feilen oppstod etter oppfyllelse.

7.1.5. Kunden har imidlertid ikke rett til å gjøre gjeldende garanti- og garantikrav samtidig for samme mangel. Uavhengig av disse begrensningene er Kundens rettigheter som følge av garantien uavhengige av rettighetene som er angitt i punkt 7.1 og 7.2.

7.1.6. Garantien påvirker ikke håndhevelsen av kundens juridiske rettigheter – spesielt ansvaret for materialfeil, produktgaranti og kompensasjon.

7.2. Frivillig garanti

7.2.1. Service Wellis Exclusive Partner kan påta seg en garantiperiode som er spesifisert i beskrivelsen av produktene som selges på nettstedet. Leverandøren skal oppgi garantiperioden for hvert produkt og de detaljerte vilkårene og betingelsene for garantien senest ved mottak av produktet av kunden, ved å gi informasjon gitt på garantibeviset (garantikortet).

ANSVAR

8.1. Ansvar for vesentlige mangler

8.1.1. Ved mangelfull oppfyllelse av Wellis Exclusive Partner, kan kunden gjøre sine garantikrav gjeldende overfor Wellis Exclusive Partner. I tilfelle av en forbrukerkontrakt, kan kunden validere sine garantikrav for produktfeil, i en periode på to år fra mottaksdatoen, som eksisterte på det tidspunktet produktet ble levert. Utover toårsfristen kan Kundens rett til garantikrav ikke gjøres gjeldende.

8.1.2. I tilfelle en kontrakt med en kunde som ikke er en forbruker, kan fordringshaveren håndheve sine garantikrav innen ett år etter foreldelsesfristen fra mottaksdatoen.

8.1.3. Basert på sitt garantikrav kan kunden – etter eget skjønn – be om reparasjon eller utskifting, med mindre kundens krav er umulig å oppfylle ved hjelp av disse metodene, eller det vil føre til en uforholdsmessig merkostnad for Wellis Exclusive Partner, sammenlignet med kundens andre krav. Hvis Wellis Exclusive Partner ikke har påtatt seg eller har unnlatt å utføre reparasjonen eller utskiftningen, eller ikke kunne oppfylle den innen fristen som er passende for kunden, eller i tilfelle tap av interesse, kan kunden be om en proporsjonal reduksjon av vederlaget, eller mangelen kan rettes på Wellis Exclusive Partner «s bekostning, kan rettes av andre, eller – i siste tilfelle – kan også si opp kontrakten. Det er ikke anledning til å heve på grunn av en ubetydelig feil.

8.1.4. Kunden kan også bytte fra et av sine valgte garantikrav til et annet, men skal betale kostnadene for byttet til Wellis Exclusive Partner, med mindre Wellis Exclusive Partner har gitt en grunn for en slik endring eller endringen på annen måte var berettiget.

8.1.5. Etter oppdagelsen skal kunden umiddelbart varsle Wellis Exclusive Partner om mangelen. I tilfelle en kontrakt med en kunde som er forbruker, skal mangler som rapporteres innen to måneder etter oppdagelsen, anses som publisert uten forsinkelse. Kunden er ansvarlig for skade som følge av forsinkelsen i kommunikasjonen.

8.1.6. Kunden kan utøve sine garantirettigheter direkte mot Wellis Exclusive Partner.

8.1.7. I tilfelle en kontrakt med en kunde som anses å være en forbruker, skal det antas at det innen seks måneder etter oppfyllelsen av kontrakten mangelen som er anerkjent av kunden allerede eksisterte på leveringstidspunktet, med mindre en slik antagelse er uforenlig med produktets art eller mangelens art. I slike tilfeller skal Wellis Exclusive Partner bare være fritatt for garantiforpliktelsen hvis de motbeviser denne formodningen, dvs. de beviser at årsaken til mangelen oppstod etter ytelsesdatoen, det vil si levering av produktet til kunden.

Hvis Wellis Exclusive Partner kan bevise at årsaken til feilen oppstod etter leveringsdatoen, er de ikke forpliktet til å akseptere kundens garantikrav. I tilfelle en kunde som har inngått en forbrukerkontrakt, er kunden etter seks måneder etter levering forpliktet til å bevise at feilen som ble oppdaget av dem allerede eksisterte på leveringsdatoen. Ved ferdigstillelse overføres risikoen for skade til kunden, slik at eventuelle feil i produktet av en hvilken som helst senere årsak (f.eks. misbruk, manglende vedlikehold eller objektiv, uunngåelige skadelige omstendigheter, naturlig slitasje) ikke er Wellis Exclusive Partner sitt ansvar. Hvis produktet var defekt eller kunden var klar over dette faktum ved kontraktsinngåelsen, eller de måtte erkjenne eller ta hensyn til det på grunn av produktets art eller omstendighetene i kontrakten, kan ikke Wellis Exclusive Partner’s mangelfulle ytelse fastslås,


8.1.8. Kostnader knyttet til oppfyllelse av garantien belastes Wellis Exclusive Partner. Hvis feilen skyldes manglende vedlikeholdsforpliktelse på kundens vegne, skal kunden bære kostnadene som påløper ved å fullføre garantiforpliktelsen, hvis de hadde kunnskap om vedlikehold av produktet eller hvis Wellis Exclusive Partner oppfylte sin informasjonsforpliktelse i denne forbindelse.

8.1.9. Hvis kunden gjør garantikravet gjeldende for en separat del av produktet – med hensyn til den spesifiserte mangelen – skal garantikravet ikke anses som gyldig for andre deler av produktet.

8.2. Produktgaranti

8.2.1. I tilfelle en mangel ved produktet (løsøre) kan kunden – etter eget valg – gjøre gjeldende en rett til produktansvar eller et materielt krav mot produsenten av produktet, i henhold til punkt 8.1.

8.2.2. Kunden har imidlertid ikke rett til å gjøre gjeldende garanti- og garantikrav samtidig for samme defekt. I tilfelle et gyldig garantikrav valideres, vil du imidlertid ha rett til å validere produktgarantikravet ditt mot produsenten med hensyn til det utskiftede produktet eller den reparerte delen.

8.2.3. Innenfor rammen av et produktgarantikrav kan Kunden som forbruker kun be om reparasjon eller utskifting av det defekte produktet. I tilfelle produktgarantikrav må Kunden bevise at produktet er defekt.

8.2.4. Et produkt anses å være defekt hvis det ikke oppfyller de kvalitetskravene som gjelder når det markedsføres, eller hvis det ikke har de egenskapene som er spesifisert av produsenten.

8.2.5. Kundens krav om produktansvar skal gjøres gjeldende innen to år etter at produsenten har brakt produktet på markedet. Etter fristens utløp mister kunden denne retten. Kunden skal umiddelbart etter at mangelen er oppdaget, underrette produsenten om mangelen. Mangler som meldes innen to måneder etter at de er oppdaget, skal anses som offentliggjort uten opphold. Kunden som har inngått en forbrukeravtale er ansvarlig for skade som følge av forsinkelsen i kommunikasjonen.

8.2.6. I henhold til Civil Code anses produsenten og distributøren av produktet som produsenter. Kunden kan kun utøve sine rettigheter knyttet til produktgaranti mot produsenten eller distributøren av løsøret.

8.2.7. I første omgang er det kunden som forbruker som har bevisbyrden: Kunden må bevise at produktet er defekt, dvs. at det ikke oppfylte de kvalitetskravene som gjaldt på tidspunktet for produsentens markedsføring, eller at det ikke hadde de egenskapene som produsenten hadde spesifisert. Produsenten er ikke ansvarlig hvis årsaken til feilen ved produktet skyldes datoen for markedsføringen, dvs. at det ikke ble markedsført på en mangelfull måte. Beviset for produktets feil på tidspunktet for markedsføringen bæres av forbrukeren, men beviset for unntaksvilkårene bæres av produsenten.

8.2.8. Produsenten er fritatt fra produktansvaret dersom han beviser at

a) produktet ikke ble produsert eller markedsført som ledd i næringsvirksomhet eller selvstendig næringsvirksomhet; eller
b) den vitenskapelige og tekniske kunnskapen på det tidspunktet da han satte produktet i omsetning, ikke var slik at feilen kunne oppdages; eller
c) mangelen ved produktet var forårsaket av anvendelsen av et lovbestemt eller ufravikelig forskriftskrav.

FORMÅLET MED NETTSTEDET, ANSVARSBEGRENSNING

9.1. Formålet med nettstedet er å selge produkter på nettstedet og å gi produktinformasjon. Bildene og fargene som vises for hvert produkt er illustrasjoner og kan derfor avvike fra virkeligheten. Tilbyderen behandler informasjonen på nettstedet med tilbørlig aktsomhet, informasjonen som finnes der er i god tro, men er kun til informasjonsformål, Tilbyderen påtar seg ikke noe ansvar for nøyaktigheten, fullstendigheten av informasjonen, og feil eller feil som finnes på nettstedet eller i databasen.

9.2. Tilbyderen fraskriver seg uttrykkelig ethvert ansvar for eventuelle skader som oppstår som følge av, eller under, tilkoblingen til eller bruken av nettstedet. Det er den besøkendes oppgave å beskytte sin datamaskin og de data som er lagret der mot inntrengere og andre uønskede hendelser.

9.3. Leverandøren fraskriver seg ethvert ansvar for atferden til brukerne av nettstedet og eventuelle uttalelser eller innhold som måtte bli publisert av brukerne av nettstedet. Kunden er fullt og helt ansvarlig for sin egen oppførsel, og Leverandøren samarbeider fullt ut med de ansvarlige myndighetene for å etterforske overtredelser.

9.4. Nettstedet kan inneholde hyperkoblinger (lenker) som fører til sider hos andre leverandører. Tilbyderen er ikke ansvarlig for disse leverandørenes personvernpraksis og andre aktiviteter.

9.5. Hvis kunden oppdager innhold som er støtende på nettstedet, skal kunden straks rapportere det til leverandøren. Hvis Tilbyderen finner rapporten gyldig, har den rett til å kansellere eller endre informasjonen umiddelbart.

COPYRIGHT

10.1. Eksisterende og nåværende innhold på nettstedet – spesielt, men ikke begrenset til, tekster, bilder, fotografier, grafikk, illustrasjoner, varemerker, lyd- og videomateriale, logoer, informasjon, annet materiale eller deres layout som vises på nettstedet – er leverandørens immaterielle eiendom og er under opphavsrettslig beskyttelse eller varemerkebeskyttelse. Tilbyderen gir ikke samtykke til bruk av deres immaterielle rettigheter.

10.2. Tilbyderen forbeholder seg alle rettigheter til å kopiere og distribuere alle deler av nettstedet, uansett metode eller teknikk. Det er forbudt å endre, transformere, reprodusere, laste ned, lagre eller skrive ut deler av eller hele innholdet på nettstedet, å bruke det til å lage et annet nettsted eller produkt, å presentere, eksponere eller distribuere, overføre, avhende det til kommersiell, forretningsmessig eller ikke-kommersiell bruk på noen som helst måte og i noen som helst form uten skriftlig forhåndssamtykke fra leverandøren. Det er også forbudt å kopiere, gjenbruke og speile (videresende til offentligheten ved hjelp av en teknisk prosess), dele, kommunisere i ethvert medium, kringkaste eller overføre alt dette opphavsrettsbeskyttede innholdet uten skriftlig forhåndssamtykke fra leverandøren.

10.3. Ulovlig bruk kan resultere i juridiske konsekvenser som beskrevet i sivil- eller straffeloven for den immaterielle eiendommen. Ved ulovlig bruk kan Tilbyder kreve at krenkelsen opphører og at skaden blir erstattet. De grafiske elementene og logoene som er spesielt relevante for Tjenesteleverandøren er varemerkebeskyttet, og derfor er uautorisert bruk ikke bare et brudd på opphavsretten, men kan også anses som en straffbar handling.

10.4. Enhver aktivitet som lister opp, sorterer, arkiverer, hacker eller dekrypterer kildekoden til leverandørens database er forbudt. Ved å bruke en separat avtale, et grensesnitt levert av leverandøren eller uten å bruke en tjeneste for dette formålet eller omgå søkemotorer, er det forbudt å modifisere, duplisere, sette inn nye data eller overskrive eksisterende data i leverandørens database.

10.5. Bortsett fra Leverandøren, kan enhver lenke på nettstedet bare plasseres på en slik måte at den ikke kan gi inntrykk av at nettstedet eller Leverandøren foreslår eller støtter bruk eller kjøp av en tjeneste eller et produkt som markedsføres eller tilbys på nettstedet. Et slikt hyperlenket nettsted må ikke gi eller inneholde usannferdig informasjon om nettstedet og det juridiske forholdet mellom nettstedet og det lenkede nettstedet. Det lenkede nettstedet skal ikke inneholde krenkende innhold. Ved brudd på reglene for bruk av lenken har Leverandøren rett til å fjerne lenken til nettstedet umiddelbart hvis nettstedets operatør ikke fjerner den til tross for advarsel, og har også rett til å kreve erstatning for eventuelle skader som er oppstått som følge av overtredelsen.

MULIGHETER FOR HÅNDHEVELSE AV LOV OG KRAV

11.1. Håndtering av klager

Kundens innvendinger mot produktet eller aktivitetene til Wellis Exclusive Partner kan rapporteres ved å kontakte kundeservice, i henhold til avsnitt 1.5.

I tilfelle en muntlig klage per telefon, skal de sende til kunden et substansielt svar spesifisert i den skriftlige klagen senest og skal fortsette i henhold til bestemmelsene om skriftlige klager.

Den muntlige reklamasjonen som rapporteres per telefon tildeles av Wellis Exclusive Partner et unikt identifikasjonsnummer, som hjelper til med å finne igjen reklamasjonen.

Innen tretti dager etter mottak av den skriftlige klagen, er Wellis Exclusive Partner forpliktet til å undersøke den, svare på den vesentlig og sørge for at svaret når kunden. Hvis klagen blir avvist av Wellis Exclusive Partner, må de gi sine grunner i det materielle svaret på avvisningen.

11.2. Andre alternativer for håndhevelse av lov og krav

Hvis forbrukertvisten mellom Wellis Exclusive Partner og kunden ikke løses i løpet av konsultasjonene med Wellis Exclusive Partner, står følgende håndhevelsesmekanismer til disposisjon for kunden:

11.2.1. Klage til den kompetente forbrukerbeskyttelsesmyndigheten

Hvis kunden som er forbruker oppdager brudd på sine forbrukerrettigheter, har de rett til å søke om en klage til forbrukervernmyndigheten på deres bosted. Etter at klagen er vurdert, bestemmer myndigheten om gjennomføringen av forbrukerbeskyttelsesprosedyren. Forbrukerne kan først og fremst henvende seg til de tildelte distriktskontorene med sine klager. Kontaktinformasjon til distriktskontorene finner du på: http://jarasinfo.gov.hu/.

11.2.2. Igangsetting av forliksrådets prosedyre

Hvis en tvist mellom Wellis» eksklusive partner og kunden ikke blir løst under forhandlingene med Wellis» eksklusive partner, kan kunden kontakte forliksrådet og innlede forliksrådsbehandling. Prosedyren skal styres av forliksrådet på kundens bosted eller bosted. I mangel av forbrukerens bosted og bosted, bestemmes forliksrådets jurisdiksjon av selskapet med forbrukertvisten eller sete for organet som er autorisert til å representere det. For prosedyren – i henhold til begjæringen fra kunden som anses som forbruker – erstattes forliksrådet nevnt ovenfor av et forliksråd utnevnt av forbrukeren.

Når det gjelder anvendelsen av forliksrådets regler, anses en ikke-statlig organisasjon, en kirke, et sameie, et borettslag, en mikro-, små- og mellomstor bedrift, som kjøper, bestiller, mottar, bruker, rekvirerer eller er adressat for kommersiell kommunikasjon eller tilbud relatert til produktet, som forbrukere.

Bedriften er forpliktet til å samarbeide i forliksrådets saksbehandling. Dette innebærer på den ene siden en plikt til å sende et svarbrev på forliksrådets anmodning, og på den andre siden å sørge for at en person som er autorisert til å inngå en avtale i forliksrådet, deltar i forliksrådet. Når selskapets sete eller kontor er registrert i et annet fylke enn fylket til den kompetente forliksnemnda som drives av kammeret, skal selskapets samarbeidsforpliktelse omfatte tilbud om en mulighet for en skriftlig avtale som er tilpasset forbrukerens behov.

Basert på Wellis Exclusive Partners sete, er den tildelte forliksrådet i Budapest (adresse: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., E-post: [email protected])

11.2.3. Innledning av rettslige prosesser

Kunden har rett til å fremme sitt krav for retten i sivile saker i samsvar med de relevante bestemmelsene i den sivile rettspleieloven.

ANDRE BESTEMMELSER

12.1. De spørsmål som ikke er regulert i disse Vilkårene, kontraktene som er inngått i henhold til Vilkårene og tolkningen av disse Vilkårene er underlagt britisk lov, med særlig hensyn til

I tilfelle uoverensstemmelse mellom den utenlandske språkversjonen og den ungarske versjonen av disse Vilkårene, skal den ungarske språkversjonen ha forrang.

Verneting for tvister skal være Wellis Exclusive Partners registrerte hjemsted.

12.2. Tilbyderens nettbutikk er et informasjonssystem basert på Linux/PHP, sikkerhetsnivået er passende, det er trygt å bruke, men det anbefales å ta følgende forholdsregler: bruk virus- og spyware-beskyttelsesprogramvare med en fersk database, installer sikkerhetsoppdateringer for operativsystemet ditt. Kjøp på nettstedet krever at kunden kjenner til de tekniske og teknologiske begrensningene på Internett og aksepterer risikoen for feil knyttet til teknologi.

12.3. Tilbyderen har rett til når som helst ensidig å endre vilkårene i disse Vilkårene. Tilbyderen informerer Kundene om endringer gjennom grensesnittet på Nettsiden. Endrede bestemmelser gjelder for bestillinger som er plassert etter ikrafttredelse. Leverandøren forbeholder seg retten til å gjøre endringer eller rettelser i Wellis nettbutikk når som helst uten forvarsel.

De nåværende vilkårene skal gjelde frem til kansellering eller ikrafttredelsesdatoen for endringer.

Budapest, 15. april 2019

Vedlegg:

Vedlegg 1: Eksempel på angrerettserklæring

Vedlegg 2: Eksempel på informasjon om garanti for skjulte feil, produktgaranti og garanti

Vedlegg 1

Erklæring om utøvelse av angreretten

(Før du fyller ut skjemaet, vennligst les nøye gjennom punkt 8 i de generelle forretningsvilkårene som er lastet ned fra våre nettsider)

Postadresse: Wellis Exclusive Partners adresse (der kunden kjøpte produktet)

E-postadresse: Wellis Exclusive Partners adresse (der kunden kjøpte produktet)

Jeg (vi) erklærer herved at jeg (vi) trekker meg (oss) fra min (vår) avtale om salg av følgende varer/bestilling av følgende tjeneste:

-Bestillingsdato: __________________________________________________________

-Leveringsdato: _______________________________________________________

-Kunde(r): ________________________________________________________

-Bestillingsnummer: ______________________________________________________

Fakturanummer:____________________________________________________

Liste over varer og tjenester som inngår i tilbaketrekkingen:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Kundens bankkontoopplysninger for tilbakebetaling av produktets pris:

Kontoførende bank: …………………………………………………………………………………

Kontoinnehaverens navn:…………………………………………………………………………….……

 Kontonummer:…………………………………………………………………………………………

Dato: …………………………                                            Signatur:…………………………

 

Vedlegg 2

Eksempel på informasjon om garanti for skjulte feil, produktgaranti og garanti

Ansvar for vesentlige mangler

Når kan du utøve dine rettigheter knyttet til ansvar for materialfeil?

I tilfelle av mangelfull ytelse fra Wellis Exclusive Partner kan du gjøre gjeldende dine garantikrav mot Wellis Exclusive Partner (der kunden kjøpte produktet), i henhold til bestemmelsene i Civil Code.

Hvilke rettigheter har du basert på dine krav knyttet til ansvar for vesentlige mangler?

Du har – etter eget skjønn – rett til følgende krav knyttet til ansvar for materialfeil:

Basert på garantikravet ditt kan du be om reparasjon eller erstatning, med mindre kravet ditt er umulig å oppfylle eller det vil føre til en uforholdsmessig merkostnad for Wellis Exclusive Partner, sammenlignet med andre krav. Hvis du ikke har bedt om, eller ikke har kunnet be om reparasjon eller omlevering, kan du be om at kompensasjonen reduseres proporsjonalt, du kan reparere mangelen eller få den reparert av en tredjepart på selskapets bekostning, eller – som en siste utvei – du kan også trekke deg fra kontrakten.

Du kan endre ditt valg av garantikrav; du må imidlertid bære kostnadene ved en slik endring, unntatt når det var berettiget, eller selskapet ga grunn til det.

Innenfor hvilken periode kan du utøve dine rettigheter knyttet til ansvar for vesentlige mangler?

Du er forpliktet til å reklamere på mangelen umiddelbart etter at den er oppdaget, men senest innen to måneder etter at den er oppdaget. Vær imidlertid oppmerksom på at du ikke lenger kan gjøre garantirettighetene dine gjeldende etter utløpet av fristen på to år fra kontraktsinngåelsen. For brukte varer er denne fristen 6 måneder.

Hvem kan du utøve garantirettighetene dine mot?

Du kan utøve dine rettigheter knyttet til ansvar for vesentlige mangler mot selskapet.

Hvilke andre betingelser er det for at du skal kunne utøve garantirettighetene?

Innen seks måneder etter levering er det ingen andre vilkår for å utøve dine rettigheter knyttet til ansvar for vesentlige mangler enn at du kan bevise at produktet eller tjenesten ble solgt eller levert av Wellis Exclusive Partner. Etter seks måneder etter levering er du imidlertid forpliktet til å bevise at mangelen som du har oppdaget, allerede eksisterte på leveringsdatoen.

Produktgaranti

Når kan du utøve dine rettigheter knyttet til produktgarantien?

Hvis det foreligger en mangel ved en løsøregjenstand (produkt), kan du – etter eget valg – gjøre gjeldende dine garantikrav som angitt i punkt 1.

Hvilke rettigheter har du i forbindelse med produktgarantien?

Innenfor rammen av produktgarantien kan du bare be om reparasjon eller bytte av det defekte produktet.

Når anses et produkt som defekt?

Et produkt anses som defekt hvis det ikke oppfyller kvalitetskravene på det tidspunktet det ble markedsført, eller hvis det ikke er i samsvar med produsentens kvalitetsbeskrivelse.

Innenfor hvilken periode kan du utøve dine rettigheter knyttet til produktgarantien?

Du kan utøve dine rettigheter knyttet til produktgarantien innen to år etter at produktet ble markedsført. Etter fristen mister kunden denne retten.

Mot hvem kan du utøve dine rettigheter knyttet til produktgarantien?

Du kan kun utøve dine rettigheter knyttet til produktgarantien overfor produsenten eller distributøren av løsøret. Ved krav i forbindelse med produktgarantien er det du som må bevise at produktet har en mangel.

I hvilke tilfeller er produsenten (distributøren) fritatt for produktgarantiforpliktelser?

Produsenten (distributøren) er kun fritatt fra produktgarantiforpliktelsen hvis han/hun kan bevise at

– produktet ikke ble produsert eller brakt i omsetning som ledd i produsentens (distributørens) forretningsvirksomhet, eller

– da produktet ble brakt i omsetning, kunne ikke mangelen oppdages på grunn av den daværende vitenskapelige og tekniske kunnskapen, eller

– feilen ved produktet er et resultat av administrasjon av en lov eller offisiell spesifikasjon.

For fritak er det tilstrekkelig at produsenten (distributøren) kun oppgir én grunn.

Please note that you may not validate a liability for material defect and a product warranty claim for the same defect at the same time. However, in case your product warranty claim is successfully validated, you will be entitled to validate your product warranty claim against the manufacturer in respect of the exchanged product or the repaired part.

  • Liability

 

When can you exercise your rights related to liability for material defects?

For some products, in case of defective performance, Wellis Exclusive Partner is warranted by contract or by law.

Based on the guarantee, what are your rights and the relating periods?

The warranty period shall be at least one year.

When is the company exempted from its warranty obligation?

Wellis Exclusive Partner shall only be exempt from its warranty liability if it proves that the cause of the fault occurred after fulfilment.

Vær oppmerksom på at du ikke kan gjøre gjeldende et ansvar for vesentlige mangler og et garantikrav samtidig for samme mangel, ellers har du rett til garantirettighetene uavhengig av rettighetene som er angitt i punkt 1 og 2.

Vilkår og betingelser for kampanjer

Påskekampanje

Disse vilkårene er mellom deg og Wellis Hungary Plc. som handler som Wellis på www.woocommerce-1050609-4778763.cloudwaysapps.com, og beskriver dine og våre respektive rettigheter og forpliktelser knyttet til vår påskekampanje («påskekampanje»).


Disse vilkårene bør leses i sammenheng med vår personvernerklæring, vilkår og betingelser og alle andre gjeldende vilkår, betingelser, begrensninger og krav som nettstedet vårt www.woocommerce-1050609-4778763.cloudwaysapps.com er underlagt. Ved å velge å sende inn en bestilling gjennom vår «Påskekampanje», aksepterer du disse vilkårene, betingelsene, begrensningene og kravene. Vennligst les disse vilkårene nøye før du bestiller gjennom vår «Påskekampanje».


I løpet av vår «Påskekampanje» kan du kjøpe vårt Sun Family P&P Spa for £3 999, noe som er en besparelse på £1 500 i forhold til den ordinære prisen.
I løpet av vår «Påskekampanje» kan du kjøpe Venus boblebad for £ 4 999, noe som er en besparelse på £ 2 000 i forhold til den vanlige prisen.
I løpet av vår «Påskekampanje» kan du kjøpe Jupiter boblebad for £4 499, noe som er en besparelse på £2 000 fra den vanlige prisen.
I løpet av vår «Påskekampanje» kan du kjøpe Malaga Hot Tub for £ 7 999, noe som er en besparelse på £ 3 000 fra den vanlige prisen